Interaktywna gra przygodowa Enchanter
Enchanter to interaktywna gra przygodowa wydana w 1983 roku przez Infocom, która przenosi gracza do świata magii i potężnych czarodziejów. Gracz wciela się w rolę nowego Enchantora, który musi stawić czoła złemu czarodziejowi Krillowi, który sieje chaos. Gra oferuje zaawansowany interfejs tekstowy, który rozumie ponad 700 słów, co czyni ją jedną z najnowocześniejszych gier interaktywnych swojego czasu.
W Enchanterze zastosowano innowacyjny system zaklęć, inspirowany serią Ziemiomorze Ursuli K. Le Guin oraz systemem zaklęć Vanciana z Dungeons and Dragons. Zaklęcia muszą być najpierw „zapamiętane”, aby mogły zostać użyte, co dodaje głębi do rozgrywki. Gracz będzie odkrywać potężniejsze zaklęcia ukryte na zwojach, podczas gdy Krill reaguje na jego postępy, tworząc dynamiczną i wciągającą przygodę.





